יום שבת, 6 באפריל 2019

הנבואה


הכותרת יומרנית ואולי לא.

ובאחד הלילות היה לי חזון שהראה לי את הסיוט הזה:


ממשלת הבהלות










בלילה הבא אחריו חזר החיזיון. משניהם התעוררתי עם זיעה קרה והלמות לב. וזה הזכיר לי את צמד החלומות של פרעה, אותם הביא אל יוסף:

"הִנֵּה מִן הַיְאֹר עֹלֹת שֶׁבַע פָּרוֹת יְפוֹת מַרְאֶה וּבְרִיאֹת בָּשָׂר וַתִּרְעֶינָה בָּאָחוּ. וְהִנֵּה שֶׁבַע פָּרוֹת אֲחֵרוֹת עֹלוֹת אַחֲרֵיהֶן מִן הַיְאֹר רָעוֹת מַרְאֶה וְדַקּוֹת בָּשָׂר וַתַּעֲמֹדְנָה אֵצֶל הַפָּרוֹת עַל שְׂפַת הַיְאֹר. וַתֹּאכַלְנָה הַפָּרוֹת רָעוֹת הַמַּרְאֶה וְדַקֹּת הַבָּשָׂר אֵת שֶׁבַע הַפָּרוֹת יְפֹת הַמַּרְאֶה וְהַבְּרִיאֹת וַיִּיקַץ פַּרְעֹה".

"וַיִּישָׁן וַיַּחֲלֹם שֵׁנִית וְהִנֵּה שֶׁבַע שִׁבֳּלִים עֹלוֹת בְּקָנֶה אֶחָד בְּרִיאוֹת וְטֹבוֹת. וְהִנֵּה שֶׁבַע שִׁבֳּלִים דַּקּוֹת וּשְׁדוּפֹת קָדִים צֹמְחוֹת אַחֲרֵיהֶן. וַתִּבְלַעְנָה הַשִּׁבֳּלִים הַדַּקּוֹת אֵת שֶׁבַע הַשִּׁבֳּלִים הַבְּרִיאוֹת וְהַמְּלֵאוֹת וַיִּיקַץ פַּרְעֹה וְהִנֵּה חֲלוֹם".

כידוע, פרעה היה זקוק לפרשנות של יוסף שהייתה:

"וַיֹּאמֶר יוֹסֵף אֶל פַּרְעֹה: חֲלוֹם פַּרְעֹה אֶחָד הוּא. אֵת אֲשֶׁר הָאֱלֹהִים עֹשֶׂה הִגִּיד לְפַרְעֹה.
שֶׁבַע פָּרֹת הַטֹּבֹת - שֶׁבַע שָׁנִים הֵנָּה. וְשֶׁבַע הַשִּׁבֳּלִים הַטֹּבֹת - שֶׁבַע שָׁנִים הֵנָּה. חֲלוֹם אֶחָד הוּא.
וְשֶׁבַע הַפָּרוֹת הָרַקּוֹת וְהָרָעֹת הָעֹלֹת אַחֲרֵיהֶן - שֶׁבַע שָׁנִים הֵנָּה. וְשֶׁבַע הַשִׁבֳּלִים הָרֵקוֹת שְׁדֻפוֹת הַקָּדִים - יִהְיוּ שֶׁבַע שְׁנֵי רָעָב".


ויוסף המשיך להסביר לפרעה: 
"הוּא הַדָּבָר אֲשֶׁר דִּבַּרְתִּי אֶל פַּרְעֹה: אֲשֶׁר הָאֱלֹהִים עֹשֶׂה הֶרְאָה אֶת פַּרְעֹה"
כלומר, בחלומותיך אלוהים בעצם רצה להראות לך דרכי איזו קטסטרופה תתרחש. ושלח אותי (יוסף) לא לשם תיאור משמעות צמד החלומות בלבד, אלא כדי להעביר המלצה כיצד לפעול, כדי להימנע מהתוצאות הקשות. ואלו ההמלצות המוכרות שאומצו על ידי פרעה בעקבות החלומות:

"יַעֲשֶׂה פַרְעֹה וְיַפְקֵד פְּקִדִים עַל הָאָרֶץ, וְחִמֵּשׁ אֶת אֶרֶץ מִצְרַיִם בְּשֶׁבַע שְׁנֵי הַשָּׂבָע.
וְיִקְבְּצוּ אֶת כָּל אֹכֶל הַשָּׁנִים הַטֹּבֹת הַבָּאֹת הָאֵלֶּה, וְיִצְבְּרוּ בָר תַּחַת יַד פַּרְעֹה אֹכֶל בֶּעָרִים וְשָׁמָרוּ. וְהָיָה הָאֹכֶל לְפִקָּדוֹן לָאָרֶץ לְשֶׁבַע שְׁנֵי הָרָעָב אֲשֶׁר תִּהְיֶיןָ בְּאֶרֶץ מִצְרָיִם, וְלֹא תִכָּרֵת הָאָרֶץ בָּרָעָב
".


ובלילה השלישי ראיתי את תמונת החזון הזו:


וציון לשושן הייתה

חזון והיפוכו. הכיצד?

נזכרתי שכל מהפכי הבחירות שהתרחשו במדינה - לא היו מאהבת מרדכי אלא משנאת המן.

כולם מכירים את האמרה שהנבואה ניתנה לשוטים. אז הרי אני משתטה כאן לפניכם. ניפגש ידידיי לדיון מסכם לאחר הבחירות - הסקר האמיתי!


2 תגובות:

  1. אני לא בטוחה שהבנתי: אז הנבואה שלך היא החלום השני?
    מודה שאני לא מחובבות גנץ. איש חביב, חסר ניסיון אזרחי, מקיף את עצמו בגנרלים, הבנים משתעשעים בקוקפיט. נכון, מצביעים עבורו משנאת ביבי ולא מאהבת בני, אבל לי זה לא מספיק. אני במודע הולכת למפלגות הקטנות. לא מרגישה שמצאתי את האור ולכן אני לא נושאת בשורה לאיש. נקווה לטוב.

    השבמחק
    תשובות
    1. מה שאני חושב שצריך לשאול "המצביע למפלגה הקטנה" הוא:
      את מה הוא מעדיף : "המוקף בגנרלים" או "המוקף בכיפות"?
      ובחירתו למפלגה הקטנה למה תוביל: "לחזון הראשון" או "לחזון השני" ,לפחות זה אמור להיות ברור (ובהנחה שהמפלגה הקטנה תעבור בכלל את אחוז החסימה, כי אם לא...)

      מחק

הגב כאן

למען הפרוטוקול

  מי אמר שאין הצבעות טקטיות? בני המשפחה התחלקנו במודע וכל אחד או אחת הצבענו לאחת משלוש המפלגות שהיתה קיימת סכנה שלא יעברו את אחוז החסימה - ה...