יום שלישי, 14 במאי 2019

פרק א': הפתרון לבעיה המשפטית של נתניהו


בואו נזרום עם בנימין נתניהו שאמר לפני הבחירות שהוא לא מתעסק בחוק הצרפתי, בחוק ההתגברות ובשאר בליץ חוקים (הצפויים מיד לאחר הקמת ממשלה חדשה) שיבטלו את ההפרדה  בין הרשות השופטת לבין הרשות המחוקקת, ולהוצאה להורג של הדמוקרטיה. אבל הוא גם לא אמר לבוחרים שהוא מתנגד לזה. 

אומר ח"כ אוחנה (הלקקן הסדרתי של ביבי) הבוקר בכאן 11 : "ביבי אכן לא עוסק בזה. עוסקות בזה השותפות הקואליציוניות. ביבי נגד החוק הצרפתי, אבל (מה לעשות) רוצה לקדם אותו ח"כ סמוטריץ, ואני ח"כ אוחנה תומך בו. אבל אין אפילו צורך בחוק הצרפתי, כי נשנה את חוק החסינות ואני תומך בזה שיצא לפועל ...".

ומה הצידוק של ח"כ עו"ד אוחנה יירום הודו? : "זהו רצון העם". והעורך דין המכובד ושאר שכמותו, שכחו (או רוצים להשכיח) ש- במשפט הישראלי אין חבר מושבעים! אבל הי, אל דאגה. הרי המשפט הישראלי ינוהל בקרוב על ידי עסקנים שבחרתם לכנסת ישראל, ובית משפט עליון שיהפוך לבית בובות.

אז אולי בנימין נתניהו לא עוסק בזה, אבל ביבי דרך שלוחיו ועוד איך עוסק בזה (כפי שהיה ברור לפני הבחירות לכל בר דעת, שכך יהיה לאחר הבחירות אם יקים ממשלה) - כסעיף מספר 1 בראש ההסכמים הקואליציוניים - שמלבד מכירת הדמוקרטיה של מדינת ישראל, ישלם פרוטקשן במיליארדים של משלם המסים, לגחמות ולסחטנות של השותפות הקואליציוניות. לכאורה פרוטקשן שולם בהרכבת כל קואליציות ישראל לדורותיהן, עד כי כבר טחו עיני הציבור הטיפש (כבנות יענה) מפני התעצמות מחירי  השחיתות - כדי לחלץ ראש ממשלה חשוד בפלילים (שוחד, מרמה והפרת אמונים). את המונח "הציבור הטיפש" לא קבעתי אני. קבע זאת לפני ימים אחדים אלי מויאל (ראש עיריית שדרות לשעבר וליכודניק מוצהר)  בפנל בטלוויזיה. אז נא לא לקפוץ מהכיסא ולומר "זה לא נכון, כי אני לא כזה".  אם כי ראיתם מישהו שמכיר בטיפשותו או שיודה בטיפשותו? זוהי לא רק המצאה פולנית (ולמי שבוחר כעת להיעלב שידע שאני עצמי נשוי לבת זוג ממשפחה פולנית קלאסית). ובכן, מי שהצביע מה שהצביע בבחירות כדי לחלץ את נתניהו תמורת מכירת הדמוקרטיה, מי שבחר במה שבחר מבלי שידע שאלה יהיו התוצאות, או מי שהדמוקרטיה ממש לא מעניינת אותו - אינו יכול להתהדר בעודף חכמה, בכל אחד משלושת המצבים. 

וכדי למנוע ויכוח סמנטי בעניין, הרי הגדרה של טיפשות במילון: "העדר חכמה או שכל, תכונתו של הטיפש או הטיפשי; מה שמאפיין את המעשה, הרעיון, ההתנהגות. מילים נרדפות לטיפשות - מַעֲשֵׂה חֶלֶם , אִוֶּלֶת, דֶּבִּילִיּוּת (סלנג) , כְּסִילוּת, חֶלְמָאוּת, טִמְטוּם, אֱוִילוּת, סִכְלוּת, כֶּסֶל ". את זה הגדיר המילון, לא אני.

ומה עושה נתניהו החשוד  בפלילים חמורים? הוא לא טיפש. הוא נוקט בתכסיסי סחבת ברמה של גן ילדים, במירוץ נגד הגשת כתב אישום ועד שיסתיים מרתון שינוי החקיקה שהכוורת שלו זוממת בניצוחו - ביבי נגד אושיות הדמוקרטיה והרשות השופטת. אני מניח שרוב הציבור, גם אלה שיש להם זיכרון של דג, מודע לתרגילים של נתניהו ושל עדת מלחכי הפנכה הסובבים אותו. לדאבונם של האחרונים, אמצעי התקשורת דואגים ובצדק לעסוק בזה ולהזכיר. הרי זה תפקיד התקשורת לבקר, למי ששכח את זה, או רוצה להשכיח. ועל זה אמר הביבי קבל עם ותקשורת: " תפקיד התקשורת לשאול שאלות ושלי הזכות שלא להשיב" (בחיוך זחוח טיפוסי גדול, מלחי ללחי).

אז האם זו  אינה טיפשות של ציבור אדיש, שמוכן לקבל את האבסורד החלמאי של נתניהו, באמצעות עורכי דינו? שאוי לבושה לשיתוף הפעולה בעוולות ובתרגילים ילדותיים אינפנטילים שנוקטים עורכי דין שכאלה. "אם בארזים נפלה שלהבת, מה יאמרו אזובי הקיר)".


הדיסק "שלא הגיע" לעו"ד נבות תל צור

תגידו? האם לכם ידחו תשלום קנסות (ללא ריבית והצמדה) בטענה שלא קיבלתם את הדרישה בדואר, או כי סירבתם לחתום על מכתב רשום? אז מדוע לא גם לאזרח נתניהו?


והרי תכמנות הֶרְשלֶה (היהודי)/ג'וחא (הערבי) וחכמי חֶלֳם לעם במדינת חֶלֳם:



תכמנות חֶלֳם א'
נתניהו הרשמי רוצה שימוע לכאורה, אבל אין לו כסף לעורכי דין.
תכמנות חֶלֳם ב'
הוא מערער על כך שלא מתירים לו לקבל תרומה מבן דודו, אבל אינו מספק לוועדה הצהרת הון. הרי לדלפון אין הון להכנת הצהרה על ידי רואה חשבון.
תכמנות חֶלֳם ג': 
אז עורכי דינו של נתניהו מסרבים לטפל בתיקיו עבי הכרס בפלילים, עד שישלם. עד אז אי אפשר לשלוח את התיקים לקראת השימוע.
תכמנות חֶלֳם ד':  
אבל נתניהו באמצעות שלוחיו דורש דחייה בשימוע עקב החומר הרב (3 תיקים פליליים)  אבל בלי לקבל את החומר. תגידו, האם אפשר לבקש דחייה למה שמסרבים לקבל? האם ייפול היועמ"ש לידי מעשה חלם שכזה? 'ממקורביו' מתקבלים בתקשורת רמזים לא טובים בעניין. האם גם הוא יהיה בסופו של דבר מריונטה ביבית?
תכמנות חֶלֳם ה':  
עורכי דינו של נתניהו שלא יגנו עליו עד שישלם להם, טוענים שהם זקוקים לדחייה גדולה בתאריך השימוע (לפחות עד אחרי החגים הבאים על ביבי לטובה ועד... ועד...). ובשביל מה?  על "לא יהיה כלום כי אין כלום"?
תכמנות חֶלֳם ו': 
אבל הדיון בתאריך השימוע יהיה בכלל מיותר וכבר לא רלוונטי לאחר הקמת ממשלת חוק ההתגברות, חוק החסינות/צרפתי, ובהגיע סיום מלכות נתניהו באחרית הימים - כבר יחול חוק ההתיישנות.
ותא האסירים שפינה עבורו אהוד אולמרט, יישאר מיותם בחסות קרן המזבח של כנסת חכמי חלם ישראל.

ולפני שאציג כאן מיד את הפתרון שלי ליועמ"ש (לפני שינוטרל), הרי לפנינו כאן בעיה משפטית סבוכה של "יש חור בדלי". להבנת הלולאה המשפטית שמוביל את היועמ"ש ואותנו ראש ממשלתנו, האזינו לזה השיר הקצר עד הסוף, ולא תצטערו:



אז הרי הפתרון שאני מציע ליועמ"ש לבעיה שמתחילה בחור שבדלי - לנתניהו אין כסף לשלם לעורכי דין עבור "לא היה כלום". וגם משום שלא היה כלום, לו הייתי היועמ"ש, הייתי ממליץ למשרד המשפטים למנות לדלפון נתניהו עורך דין מהסנגוריה הציבורית, ולקצוב את מועד השימוע לפרק הזמן המקובל המוקצב להגנה על ידי הסנגוריה הציבורית לכל אזרח אחר. באמת לא צריך יותר מזה על "לא היה כלום".

מה דעתכם על כך קוראי היקרים?
אגב הרשו לי להיות מעט גס רוח ולהעיר כי מרבית הקוראים כאן ממלאים פיהם מים מסיבה בלתי ידועה. האם משום שטחו עיניהם? האם משום שיאוש מוביל לאדישות? או האם משום שטובה ההתנהלות בעיניהם? או חלילה משום שחוששים הם מפני האח הגדול?

אז אל דאגה, התפוצה של הבלוג הזה ממש לא צריכה להוות איום לאח הגדול. דבריי אלה לא יהיו ויראלים מספיק כדי שיגיב עליהם יאיר נתניהו, גם לא בריוני פייסבוק. עד כלפני שנה, הייתה לי קוראה נאמנה (אגב ליכודניקית, אבל רודפת צדק) שהייתה מבקשת רשות לצטט ולקשר פוסטים מסוג זה בקיר שלה בפייסבוק. אבל נעלמה הגברת והפסיקה להגיב. 
תגידו, יתכן שכולם התמלאו פחד פתאום מפני האח הגדול?
ותגידו לי בבקשה האם יש לכם מושג מיהם ומדוע רוב הצפיות בבלוג הזה הן:

                                                                                       צפיות מרוסיה!
ו"ממקור לא ידוע" מהאינפורמציה שמספק לוח הסטטיסטיקה?

ומדוע בניגוד לישראלים, הבלוג הזה כל כך מעניין את הרוסים? ותגידו, כל הרוסים האלה קוראים עברית? האם חשיפת התגלית הזו תפחיד מישהם להגיב כאן?

ועוד לא התחלתי לומר ולהציע את הכול. צפו בקרוב לקרוא כאן את פרק ב'. הרי לפחות בבלוג הזה לא יסתמו לאזרחים את הפה ואולי בקרוב גם לא יוכלו לעשות זאת לציבור בשום מקום אחר (כפי שנבין איך מקריאת פרק ב')? 
יש לי פתרונות גם כנגד כנסת מושחתת/אדישה. כיוון שאני לא מעלה על הדעת שקוראי הם אנשים מושחתים, אני לפחות מקווה שהם אינם אדישים.

אינני רוצה להישמע טרחן, אבל כרגיל בבלוג זה, כל דכפין יכולים לקשר אל דבריי כאן וכלשונם, בכל אמצעי התקשורת  - ללא צורך לבקש רשות. אינני יודע אם זה בכלל נוגע למישהו, אבל בכל זאת הרי זה היתר תפוצה חופשית רשמי. 

זכרו, כל מסע מתחיל בצעד קטן וכך גם אפקט הסערה של הפרפר ("אפקט הפרפר").


קרדיט לתמונה

7 תגובות:

  1. יפה כתבת קנקן. אני ממעיטה להגיב בבלוג הזה כי אני ממעיטה באופן כללי לצרוך פוליטיקה ואקטואליה. מצד אחד אני מתעדכנת במה שקורה, מצד שני קצתי לשמוע את זה שוב ושוב ואין לי שום רצון לדון בזה. בויכוחים פוליטיים נדיר שמישהו משנה את דעתו. במקרה הטוב כל צד משמיע קולו. אני לא אוהבת את זה ולא חושבת שאני טובה בזה ולכן נמנעת.
    גם לדעתי צריך למנות לנתניהו פרקליט מן הסנגוריה הציבורית, כמו לכל נאשם ש"אין לו איך לממן" עורך דין. וצריך לעמוד בלו"ז על פי החוק. אבל דעתי לא קובעת (ע"ע תוצאות הבחירות) והדמוקרטיה שלנו באמת בסכנה.........

    השבמחק
    תשובות
    1. אני בהחלט יכול להבין את טיעונייך. בניגוד לרבים אחרים שמשחילים פוליטיקה
      ואקטואליה בפוסטים שעוסקים בערב רב ומקבלים על כך תגובות, אני מעדיף לרכז את
      זה כאן בבלוג שהוא כולו אקטואליה - גם אם בכך יהיו נמנעים מצריכה ותגובה.
      אני חושש שהציבור הפך לכל כך אדיש ועל כן שלא ילין שמושחתים מנהלים את המדינה שלו.
      אני ממש לא יכול להישאר אדיש ולשתוק. האמת היא שיותר אפילו מהשחיתות והונאת הציבור - אני מתפלץ משתיקת הכבשים ומאוד מאוכזב משתיקה שמובילה אותנו
      למדינה עם שלטון שמתנהל כמו במדינת עולם שלישי.
      תודה על התגובה.

      מחק
  2. אם כבר מדברים על הקוראים - האם אתה ער לעובדה שאפשר להגיע לבלוג הזה רק דרך 'פרפרים'? אני לפחות לא זוכרת שסיפרת עליו בשום מקום אחר, אבל ייתכן שפספסתי. וגם: אין כאן פונקציה מהירה להירשם כ'קורא' כדי לקבל עדכונים בדף הקריאה (שו הדרך המועדפת עליי) . יש דרך לעקוף את זה (ואכן עקפתי ונרשמתי כקוראת), אבל הדרך הישירה לא מותקנת כאן .

    לעצם העניין, אני לא יודעת אם כולם טיפשים, אבל כבר הרבה זמן יש חוסר אמון גדל והולך של הציבור ברשות השופטת. זה דבר מאוד מסוכן, ואת פירותיו רואים עכשיו. לא יודעת איך זה ייפתר, אבל זה לא נראה טוב.

    השבמחק
  3. צ"ל: *שזו* הדרך המועדפת עליי

    השבמחק
  4. תודה על ההערות. כתבתי יותר מפעם אחת אודות הבלוג הזה בבלוג 'חשיבה חופשית' ועל כך שהוא נוסד בשל השיבושים שהפעיל האח הגדול בבלוג 'אמירה יומית' (כולל שהפוסטים לא יעודכנו בדף פרפרים), בעיקר בתקופת הבחירות ונראה שגם לאחריה - במניעה לסיקור במנועי החיפוש ולהגיע לקהלים רחבים יותר.
    בתחילה הוספתי לבלוג גדג'ט הרשמה כקוראים, אבל לאחר שלוח הסטטיסטיקה שלו הראה שאין נרשמים. הסרתי אותו והוספתי במקום גדג'ט קישור RSS (שכנראה משתמשים כיום יותר באמצעי הזה).
    הבלוג הזה ניסיוני ומיועד לכתיבה על נושאים שאני משתדל להימנע מכתיבה בבלוג חשיבה חופשית.
    תודה עדה על הקריאה. הבלוג הזה נכתב בפורמט דומה לזה של הבלוג דע-א-קטואליה, שכתבתי בכינוי 'חץ או פרח' בישראבלוג עד שנת 2014. ולמרות שהיה מספר רב של פעמים במומלצי נענע10 בדף הראשי ואפילו 'כיכב' כבלוג אורח שם - הייתה לי תחושה מדכאת של חוסר אכפתיות ציבורית לקריקטורות הסטיריות שלי (שזמן לא מועט הושקע בהן) ואל הנבואות שלי, שאגב התגשמו אחת לאחת בסופו של דבר. אינני יודע מה יהיה עתידו של הבלוג החדש הזה. כרגע נוצר בי מצב שאינני יכול להבליג למעללי ביבי וכנופייתו כדי לדרוס את הדמוקרטיה, מצד אחד ומצד שני אני נקרע מהאדישות של ציבור שאינו יוצא לרחובות...
    חוסר האמון הציבורי בבית המשפט העליון הוא של אלה כשפסיקתו אינה מתאימה לאידאולוגיה שלהם, אבל נתלים בפסיקותיו כשהן מתאימות להם. "הריסון" של הרשות השופטת על ידי הכנסת מסיבות פרסונליות הוא אסון לעתיד הדמוקרטיה ונראה שגם בתוך הליכוד מתעוררים כבר קולות כנגד. פשוט לא יאומן איך ביבי דורס בתחבולות ושקר כל חלקה טובה בדמוקרטיה - רק כדי להציל את עורו מעמידה למשפט בתיקי שוחד חמורים. ואנחנו כבר עדים לסחיטה האדירה שמפעילות עליו השותפות הקואליציוניות תמורת חילוצו זה. לדעתי הוא יעשה וייתן הכל לשם הקמת קואליציית ההצלה שלו.

    השבמחק
  5. הגעתי לבלוג הזה במקרה דרך הערות הצד של אמפי. אתה כותב לעניין אבל קצה נפשי מפוליטיקה. אני יודעת כמה שהנושא חשוב למרות הביצה העכורה והמצחינה שנקראת "כנסת ישראל" ולתחושתי קריאה בלבד על המתחולל שם היא בעיקר מבאסת. איך עוד אפשר לשנות את המציאות חוץ מבחירות כלליות? (שאני די מאוכזבת מתוצאותיה, למען האמת).

    בנוגע לקהל קוראיך - גם אצלי יש לא מעט כניסות מרוסיה, איקראינה וארה"ב. מצד שני, "מקורות תנועה" לא בהכרח מסגירים מאיפה ואיך מגיעים אלי קוראים מאיזורים אלו.

    השבמחק
    תשובות
    1. מצטער על התגובה המאוחרת, כי לא נכנסתי לכאן באחרונה.
      לו רק יותר מיואשים יגיעו לקלפי, דייני.
      ואם יהיה צורך, אפילו לצאת לרחובות כשדורסים אותנו.

      מחק

הגב כאן

למען הפרוטוקול

  מי אמר שאין הצבעות טקטיות? בני המשפחה התחלקנו במודע וכל אחד או אחת הצבענו לאחת משלוש המפלגות שהיתה קיימת סכנה שלא יעברו את אחוז החסימה - ה...