יום רביעי, 29 במאי 2019

פרק ב' - משחק השחמט של החלילן מבלפור




בדרמה המתרחשת 24 שעות לפני החזרת המנדט של ביבי לנשיא, אפילו מיטב הפרשנים הפוליטיים נמנעים מלהמר - הולכים שוב לבחירות או שלא?
אני מהמר במובהקות של 95% שלא יהיו בחירות, ובהמשך אסביר מדוע.

ברור כשמש לשם מה הפיק 'רב השועלים' נתניהו את הדרמה של הימים האחרונים. זה משום שהאינטרס האישי של התחמקות ממשפט על שחיתות, מרמה והפרת אמונים - שוב גובר על כל אינטרס לאומי (למרות שלפני הבחירות, הוא והכנופיה שלו טענו שהוא הפנומן יכול להתנהל בבית המשפט בבוקר ולנהל את ענייני המדינה אחר הצוהריים בקלי קלות). 

כדי להציל את עורו, הוא יעשה הכול כדי שהנשיא לא יטיל על אף אחד אחר מלבדו להקים ממשלה אחרת מאשר את ממשלת האופל שלו. הוא מטיל את האשם על ליברמן ומאיים שישקיע 50 מיליון על חשבון משלם המסים – כדי להפעיל את "הפרופוגנדה הארסית הליכודניקית" על קהל הבוחרים הרוסי שלו. אך ברור לכולם שהאשם לספין ההליכה לבחירות נוספות (בעלות של 2.5 מיליארד ושיתוק ממשלתי לעוד חצי שנה) הוא מאה אחוז על ביבי. ומה עם האחריות של דתיי המחמד שלו. במה טובים הם מליברמן?

אז בואו נראה מדוע משבר ליברמן ופיזור הכנסת הוא לא רציונאלי. אם יש משהו שאי אפשר לומר על נתניהו הוא אינו רציונאלי, על כל שיטותיו המושחתות והשקרניות להישרדות האישית. אם חוק פיזור הכנסת יגיע לידי קריאה שלישית - הוא בעצם יורה לעצמו, לא ברגל, אלא בשתי הרגליים. 'החלילן מבלפור' יודע שהפעם הוא אינו יכול לסמוך אפילו על חליל הקסם שלו - החליל התורן בדמות ח"כ זוהר השפוט שלו. בחירות חדשות גם לא מתאימות לו בלו"ז הנדרש לו לחסינות כדי למנוע הופעתו לשימוע אצל היועמ"ש.

ראשית החלילן מבלפור יודע שעל אף האיחוד עם כחלון ושאר חסרי עמוד השדרה שלו (ששיקרו לבוחריהם לפני הבחירות) - אין ביטחון שהליכוד 'המאוחד' ישיג אפילו 35 מנדטים לכנסת הבאה. שמעתי הרבה מאוד ליכודניקים HARD CORE שאומרים בכעס על שלא הצביעו ליכוד כדי למלט את ביבי מהחוק, בעזרת חוקי חסינות ופיסקת ההתגברות. גם תומכי כחלון וכולנו - שמעו לפני הבחירות שלא יהיה איחוד עם הליכוד, שהוא לא ייתן יד להחלשת מערכת המשפט ושלא ישב תחת ראש ממשלה תחת כתבי אישום. אז אמר. גם ביבי אמר לפני הבחירות שהוא לא מתעסק עם חוקי חסינות ופסקת ההתגברות. היה ברור כשמש שהוא משקר במצח נחושה, אך רבים ממצביעיו בחרו לטמון ראשם בחול. החלילן הפנט אותם. האם יצליח גם הפעם? הפעם לחליל נלווים צלילים צורמים.

כדי לדרבן את ליברמן למצמץ, הנה נתניהו כבר רקח מתן כיבודים לכחלון - ארבעה חברי כנסת במקומות "ראליים" המתברגים כרוכסן ממקום 5 עד 35 ברשימה, על חשבון חברי כנסת מהליכוד - שיזוזו אחורה (וביניהם גדעון סער שיוזז אחורה לטובת כחלון). והשריון של ח"כ מהבית היהודי - בטל ומבוטל. וסמוטריץ' יודע שבליכוד תתרחש הפיכת חצר אם ביבי ימסור לו את תיק המשפטים המיוחל. ומחצית חברי הכנסת מהימין שנבחרו בפעם הראשונה ומכהנים חודש וחצי בקושי - יודעים שאם יצביעו על פיזר הכנסת הם למעשה משחקים ברולטה רוסית.


ונתניהו הידוע בחשדנותו היתרה - לא סומך על ליברמן שיצביע בקריאה שלישית על פיזור הכנסת וחושש שיעשה לו תרגיל מסריח בהצבעה בקריאה השלישית. כמו שליברמן אינו מאמין למילה שיוצאת מפיו של נתניהו.

לפיכך נתניהו הידוע בחשדנותו היתרה - יודע שאינו יכול לבטוח בכל הנ"ל שלא ייעלמו וישלשלו בשירותי הכנסת רגע לפני ההצבעה בקריאה שלישית. לכן נתניה לא באמת יביא להקדמת הבחירות כשאין לו ביטחון שחוק פיזור הכנסת יעבור בקריאה שלישית. זוכרים איך הפתיעו את שמעון פרס בתרגיל המסריח?

ונתניהו גם חושש שכמו שהכנופיה מטעמו מנסה לפתות את גבאי ורוסו מהעבודה וח"כים מכחול לבן שיערקו ממפלגותיהם תמורת הבטחות גן עדן בשמים - כך הוא חושש שהאופוזיציה זוממת לגייס נגדו עריקים ממפלגת הליכוד (כמו שערקו בעבר למפלגת קדימה). מספיקה עריקה של שליש כדי שנתניה לא יוכל להקים ממשלה ויקים מאותה מישהו אחר. ולכן בנאום שלו בטלוויזיה אפשר היה לראות בשפת הגוף עד כמה הוא לחוץ ולחיץ . כפי שמרגישה חיה פצועה רגע לפני לכידתה. 

ולכן נתניה לא באמת יביא להקדמת הבחירות, אלא יעצור את התהליך רגע לאחר שליברמן/החרדים ימצמצו (בערך) - עם איזו המצאת רגע אחרון דמוית "חקיקת משנה" של מכסות הגיוס, שגם כרגע (לפי החוק שאושר בקריאה ראשונה בכנסת הקודמת) - מדובר בעבודה בעיניים על החילוניים שנוטלים בנטל. והחרדים יצחקו כל הדרך אל הממשלה ואל הבנק כמובן. וליברמן יעשה מעצמו צחוק, כמו שחיסל את החמאס ב-48 שעות (ושוב יתנצל בפני נתניהו שקפצו לו הפיוזים)?

ודקה לפני חצות, יודיע נתניהו שיש לו ממשלה. אך למעשה ימשיך להרכיב אותה תמורת מכירת ככל הנדרש מנכסי המדינה, כדי שיציג אותה לנשיא שבוע לאחר מכן (בדקה התשעים לפי החוק). ולא יהיו בחירות, ואוי לנו מה שמחכה לנו לאחר מכן.

עכשיו נותר להמתין ולראות מה באמת יילד המחר. אני חושש שמחר יתברר שהליכה לבחירות חוזרות הייתה דווקא  הרע במיעוטו, בנסיבות ובימים אפלים אלו.




4 תגובות:

  1. תיאוריה מעניינת שטחת כאן קנקן, וייתכן מאד שהיא נכונה ותתגשם במאה אחוז. אלא שיש פה ושם דברים שבכל זאת לא נראים לי מבוססים.
    למשל שכל מי שהצביע למפלגת ימין כלשהי, בעצם הצביע ביבי, כי הם כולם המליצו וימליצו עליו בפני הנשיא, עם או בלי כתבי אישום. הם כולם רוצים למחוק את הפרדת הרשויות ולהעלים את בית המשפט העליון.
    למשל שבליכוד לא עושים הפיכות או מהפיכות כשביבי נותן תיק חשוב כמו תיק המשפטים לשותפה בקואליציה במקום לשרי ליכוד.
    הם לא עושים הפיכות כשהוא משריין מקומות על חשבון חברי ליכוד שנבחרו ביושר בפריימריז.
    הם לא עושים הפיכות כשמוגשים כתבי אישום נגד ראש המפלגה.
    החנפנים התורנים מפנים את מקומם בשקט (ביטן, רגב, אמסלם) כשהוא ממנה חנפן תורן חדש (זוהר).
    זה נכון שכדי שלא תוטל מלאכת הרכבת הממשלה על גנץ ביבי ינסה לעשות הכל.......אבל זה מתאפשר לו כי לא נראה שהמפלגות שהמליצו עליו עומדות לשנות את המלצתן.
    דווקא לליברמן יש מה להרוויח מבחירות חוזרות - הוא בטוח יגדל ויתחזק אם לא ימצמץ ויתפשר. הוא היחיד שירוויח. אולי גם החרדים יישארו עם אותו מספר קולות או יותר. כחול לבן יפסידו בגדול, אם לא יתפרקו בכלל (לפיד כבר פלט איזו שטות של "עוד לא החלטתי" כשנשאל לגבי זה), ובוחרי העבודה ומרץ המסורתיים יבינו שלא עזר להם כשנתנו לכחול לבן את קולם, זה לא שינה את גודל הגוש והחליש מאד את מפלגותיהם.............בקיצור - נראה מה יהיה

    השבמחק
    תשובות
    1. אני לא יודע אם שמעת רבים ממצביעי הליכוד שכועסים על כך שלא הצביעו כדי למלט את ביבי מהחוק. עליהם אני מדבר אם יהיו בחירות נוספות. הם לא ממליצים לנשיא אבל מצביעים. ואני אומר לך שאם ביבי לא יצליח להעביר היום את חוק פיזור הכנסת וגם לא יצליח להקים ממשלה - יתחיל תהליך שהתומכים הכי לקקנים שלו, הם יהיו הראשונים שיתלו אותו על התורן במצודת זאב. כבר שמעתי הבוקר את עו"ד מבקר הליכוד מתראיין ברדיו על כך שאישור החבירה עם כחלון ועוד כמה שביבי העביר בחטף בפני ועדת הליכוד אינה חוקית ולכן יתנגד לזה - רק מרכז הליכוד יכול לאשר את זה. כך שאני לא חושב שיש לכידות אוטומטית בליכוד.
      לגבי גודל הגוש - אם כחול לבן היו מקבלים עוד 3-4 מנדטים מהגוש על חשבון העבודה /מרצ שלא השכילו להתאחד - הנשיא היה נותן לגנץ להרכיב ממשלה והוא היה מקים ממשלה עם עריקי הליכוד וכחלון וללא נתניהו. האם לקדימה לא עברו עריקי ליכוד? אומר לך עוד משהו: במקרה כזה גם דרעי היה מעדיף להצטרף במקום להישאר בחוץ עם קיצוץ תקציבי הישיבות שלו ושאר כיבודים. לצערי הציבור אינו מצטיין בחשיבה מחוץ לקופסא.
      בכל אופן אין לנו הרבה זמן להמתין לתוצאות :)

      מחק
  2. זה אכן ייתכן שהכול משחק ושבערב ייוודע שלא הולכים לבחירות. וכל הסיפור הזה הוא באמת גועל נפש. שיתביישו כולם על החרפה הזאת (ואחרות).

    השבמחק
    תשובות
    1. שמעתי הקלטת סתר של נתניה אומר למקורבים אתמול: "ככל שנראה שאנחנו קרובים יותר לבחירות - כך אנחנו מתרחקים מהבחירות" וזה בהחלט מתאים לגועל שהבעת בתגובה.

      מחק

הגב כאן

למען הפרוטוקול

  מי אמר שאין הצבעות טקטיות? בני המשפחה התחלקנו במודע וכל אחד או אחת הצבענו לאחת משלוש המפלגות שהיתה קיימת סכנה שלא יעברו את אחוז החסימה - ה...